Wat eten we deze week?

Als voorbereiding op m’n examen moet ik dringend eend met gebakken schorseneren en aardappelen à la boulangère klaarmaken. Alles daarvoor is in huis. Alleen blijkt m’n oudste dochter niet thuis te zijn en heeft het weinig zin om voor twee het gerecht te bereiden (ook m’n vrouw is niet thuis en m’n jongste dochter is niet de gourmand van de familie). Vandaag werd het dus pie van kip. Maandag wordt het dus wellicht eend met gebakken schorseneren en aardappelen (wellicht ga ik geen tijd hebben om ze à la boulangère klaar te maken, dat zou overigens een primeur zijn). Dinsdag ga ik – op algemeen verzoek – tagliatelli met champignons, gerookte zalm ui, basilicum en mascarpone maken. Ik stootte lang geleden op het recept in de rubriek ‘Kookgeheimen’ in het krantje van de Gezinsbond. In de rubriek sturen leden hun familierecepten in. De redactie slaagt er almaar minder goed in om knappe recepten te verzamelen. Helaas. De tagliatelli is bij ons een klassieker geworden. Wat eten we dan donderdag? Dan wordt het een gerecht van Jamie Oliver (ik heb dit weekend nog eens door z’n oude boeken gebladerd die ooit bij De Standaard zaten): farfalle met savooikool, pancetta, tijm en mozarella. Ik heb vanochtend op de markt in Heverlee alvast twee plantjes tijm gekocht voor 6 euro.

Geplaatst in Geen categorie

Geef een reactie

